Prijavite se kao stanar Prijavite se kao najmodavac Prijavite se kao tvrtka
Centar za pomoć Pomoć za najmodavce Ugovor o najmu Kako mogu skratiti ugovor o najmu? (Vodič za raskid ugovora)
Kategorije

Kako mogu skratiti ugovor o najmu? (Vodič za raskid ugovora)

Članak je ažuriran 30. 9. 2024.

Ovaj članak sadrži informacije o svakoj dostupnoj vrsti raskida ugovora. Pogledajte u kojim situacijama se primjenjuju i kako se mogu stvoriti.

Iz različitih razloga, najmodavci mogu poželjeti skratiti ugovor o najmu koji su potpisali sa stanarom. Ovaj vodič korak po korak će vam pomoći da razumijete kako skratiti ugovor o najmu, i kada trebate odabrati koju vrstu raskida.

Kako raskinuti ugovor o najmu

Raskid ugovora o najmu može se lako obaviti s vašeg profila u aplikaciji Moji Najmovi:

  1. Idite na odjeljak "Stanari" putem gornjeg izbornika i otvorite detalje određenog stanara.
  2. Kliknite na karticu "Ugovori" da biste vidjeli ugovor(e) o najmu koje ste potpisali s ovim stanarom.
  3. Kliknite gumb "Detalj" pored određenog ugovora o najmu koji želite skratiti.
  4. Kliknite na gumb "Raskini ugovor".
  5. Odaberite vrstu raskida ugovora i unesite potrebne informacije.
  6. Spremite promjene.

Vrste raskida ugovora

Postoji više vrsta raskida ugovora između kojih možete birati. Pogledajmo što svaka znači i u kojim slučajevima biste je trebali odabrati.

1. Raskid sporazumnim dogovorom

Ova vrsta raskida treba biti odabrana kada se i vi i stanar dogovorite oko raskida ugovora o najmu ranijem datumom.

Ako se ova situacija dogodi, bit će na vama podnijeti raskid, jer stanari to ne mogu učiniti. Kada podnosite ovu vrstu raskida, trebate odabrati novi datum iseljenja.

Nakon što spremite promjene, dokument o raskidu će biti automatski stvoren u našem sustavu u obliku dodatka i pojavit će se u profilu stanara. Tada je na stanaru da potpiše dokument o raskidu. Postat će valjan samo ako ga stanar potpiše, jer se oslanja na sporazumni dogovor.

Važne napomene

  • Nakon što je dokument o raskidu stvoren, najamnine se automatski re-kalkuliraju.
    • Ako postoji preplata zbog toga, najmodavac je obavezan vratiti proporcionalni dio stanaru, uključujući proviziju plaćenu Flatio. Nakon što su to učinili i Flatio je primio potvrdu povrata, vratit ćemo proviziju najmodavcu. (Ovaj postupak je dizajniran i trebao bi se izvršiti na ovaj način iz računovodstvenih razloga.)
    • Ako stanar još uvijek nije platio nijednu dospjelo plaćanje, najamnine će također biti re-kalkulirane. Na primjer, ako stanar treba platiti 1000 € za sljedeći mjesec, ali je ugovor o najmu skraćen, dospjelo plaćanje će se promijeniti prema broju dana koliko će stanar zapravo ostati u smještaju.
    • Općenito, stanar plaća samo za dane kada je kalendar najmodavca blokiran u smislu dostupnosti zbog ugovora o najmu, tj. do datuma iseljenja, uključujući i sam dan iseljenja.

2. Raskid od strane stanara

Ova vrsta raskida treba biti odabrana kada stanar želi raskinuti ugovor, a vi ste protiv ove promjene.

Napomena da ili stanar ili najmodavac mogu podnijeti ovaj raskid. Ako stanar to ne učini, preporučujemo da vi, kao najmodavac, odete do svog profila i stvorite dokument o raskidu u ime stanara. Podnošenje što je prije moguće je važno kako bi vaš oglas postao dostupan na web stranici brzo, što povećava šansu za pronalaženje drugog stanara koji će rezervirati nekretninu za otkazani period.

Ako podnesete ovu vrstu raskida s vašeg profila, trebat ćete popuniti datum kada ste primili zajedničku obavijest od stanara. Flatio će zatim automatski izračunati i unijeti novi datum iseljenja, koji je 30 dana nakon primanja obavijesti, osim ako sami ne popunite polje "Ugovor o najmu će biti raskinut". U tom slučaju, koristit ćemo datum koji ste unijeli.

Važne napomene

  • 30-dnevni period obavijesti znači da je stanar obavezan platiti za cijeli taj period. Možda su već platili najamninu za određeni broj dana u naprijed, ali moraju platiti ostatak najamnine kako bi svi 30 dana bili plaćeni. Kada se podnese ovaj raskid, najamnine će biti automatski re-kalkulirane.

3. Raskid od strane najmodavca

Ova vrsta raskida treba biti odabrana kada vi želite raskinuti ugovor, a vaš stanar je protiv ove promjene.

Ako se ovo dogodi, na vama je podnijeti raskid, jer stanari to ne mogu učiniti. Kada podnosite ovu vrstu raskida, trebat ćete odabrati novi datum iseljenja.

Važne napomene

  • Postoji 30-dnevni period obavijesti tijekom kojeg ste obavezni dopustiti stanaru korištenje nekretnine prema ugovoru o najmu.
  • Kada se podnese ovaj raskid, najamnine će biti automatski re-kalkulirane. Stanar će biti obavezan platiti samo za datume kada je vaš oglas blokiran ugovorom o najmu, što je do novog datuma iseljenja.

4. Raskid zbog grubog kršenja ugovornih obaveza

Ova vrsta raskida bit će vam vidljiva samo ako je stanar 7 dana ili više u kašnjenju s plaćanjem najamnine. Međutim, ako je želite koristiti zbog drugog razloga (na primjer, ako je stanar prekršio kućni red pušenjem, zabavljanjem, donošenjem kućnih ljubimaca, ometajući susjede glasnom muzikom, itd.), možete kontaktirati naš Tim za brigu o kupcima, nakon čega ćemo istražiti vaše razloge. Ako su dokazani valjani, stvorit ćemo raskid u vaše ime.

Međutim, ako podnosite raskid s vaše strane, morate odabrati datum kada želite da ugovor o najmu završi i također navesti razlog(e) za raskid.

Važne napomene

  • Prema zadanim postavkama, ova vrsta raskida se dešava s 3-dnevnim periodom obavijesti, što znači da će ugovor o najmu biti raskinut 3 dana nakon što stvorite dokument o raskidu.
  • Ako želite raskinuti ugovor zbog teškog kršenja iz drugih razloga koji nisu zakašnjenje stanara s plaćanjem najamnine od 7 dana ili više, otkazni rok može biti kraći od 3 dana (na primjer, može biti samo 2 sata). Međutim, uvijek ovisi o specifičnoj situaciji.

Za više informacija o raskidu ugovora o najmu, posjetite ovu stranicu.

Je li ovaj članak bio koristan?