Prijavite se kao stanar Prijavite se kao najmodavac Prijavite se kao tvrtka
Centar za pomoć Pomoć za najmodavce Kako postaviti cijene Kako funkcionira plaćanje i obračun depozita?
Kategorije

Kako funkcionira plaćanje i obračun depozita?

Članak je ažuriran 29. 9. 2024.

Kada se plaća depozit, kada ga Flatio šalje vama i koji je proces njegove naplate i obračuna? Ovdje možete saznati sve to!

Najmodavci na Flatio ne mogu zahtijevati sigurnosni depozit za boravke kraće od 180 dana (6 mjeseci). Za boravke duže od 180 dana, najmodavac može odlučiti hoće li zahtijevati depozit ili ne. (Izuzeci su u određenim regijama nekih zemalja, poput Španjolske, gdje lokalni zakoni zahtijevaju da najmodavci prikupljaju sigurnosni depozit, bez obzira na duljinu boravka. U takvim slučajevima, depozit se može naplaćivati i za kratkoročne boravke.)

Međutim, kako bismo vam pružili mir i moguću financijsku naknadu u slučaju oštećenja vaše nekretnine, nudimo besplatno Rental Insurance - Powered by AXA pokriće za sve rezervacije koje ne zahtijevaju depozit. Ovo pokriće nadmašuje standardno pokriće jer uključuje usluge pomoći i pravnu zaštitu, zajedno s 24/7 online podrškom AXA Assistance.

Napominjemo da rezervacije koje zahtijevaju depozit ne mogu biti pokrivene osiguranjem najma i depozit će služiti kao jedino pokriće u slučaju problema.

Ako tražite depozit, imajte na umu sljedeće:

Plaćanje depozita

Ako je klasični (povratni) depozit ispravno postavljen u web aplikaciji Moji Najmovi i stanar zatim kreira zahtjev za rezervaciju na koji se primjenjuje postavljeni depozit, stanar ga mora prenijeti na Flatio bankovni račun do datuma početka ugovora o najmu (tj. datuma kada se stanar treba useliti prema potpisanom ugovoru).

Depozit se zatim prosljeđuje s Flatio bankovnog računa na vaš račun u cijelosti isti dan kada se šalje prva najemnina. 

Napomena: Povratni depozit ne podliježe Flatio proviziji.

U svakom slučaju, preporučujemo ne samo oslanjati se na prikupljanje klasičnog (povratnog) depozita, već i ne zaboraviti potpisati protokole primopredaje i preuzimanja, kao i fotografirati smještaj od trenutka kada je predan stanaru i preuzet natrag. Ovi dokumenti pomoći će vam izbjeći moguće nesporazume.

Ako depozit nije plaćen do dospjelog datuma (datum useljenja prema potpisanom ugovoru o najmu), najmodavci imaju pravo raskinuti ugovor zbog grubog kršenja ugovornih obaveza bez kazne. Čak preporučujemo da postupite na ovaj način u takvim situacijama.

Kako funkcionira proces obračuna depozita?

Iako očekujemo da će depozit biti potpuno povratni u većini slučajeva, možda ćete, naravno, trebati koristiti dio depozita za pokrivanje nastalih troškova. Povratni depozit može se koristiti za pokrivanje troškova unutar granica zakonskih propisa, tj. plaćanje neplaćenih najamnina ili štete na smještaju (ne za usluge čišćenja).

Povratni depozit također se može koristiti za neplaćene račune za energiju. Međutim, treba napomenuti da su Flatio cijene najma konačne, uključujući troškove energije, te da je prema ugovoru o najmu 15% cijene najma rezervirano za komunalne troškove. Stoga, ako potrošnja stanara ne prelazi navedeni iznos, nije moguće zahtijevati plaćanje zaostalih troškova u obračunu energije iz povratnog depozita (stanar je platio troškove energije kao dio plaćenog najma).

Bez obzira vraćate li depozit u cijelosti ili namjeravate koristiti dio njega za pokrivanje nastalih troškova, preporučujemo da stanaru osigurate pisani dokument koji navodi sljedeće:

  • iznos plaćenog povratnog depozita
  • sve troškove za koje planirate koristiti depozit (uključujući prateće dokumente poput kopija računa ili računa za energiju), zajedno s točnim iznosima za svaki trošak)
  • iznos depozita koji će biti vraćen stanaru i način plaćanja kojim će određeni iznos biti vraćen (gotovina ili bankovni prijenos). (U slučaju bankovnog prijenosa, treba navesti broj računa.)

Kako bismo vam olakšali rad, kreirali smo predložak dokumenta koji možete pronaći u aplikaciji Moji Najmovi (Moj Profil > Dokumenti > Obračun depozita).

Obračun depozita

Nakon završetka najma, trebate poslati stanaru dokument o obračunu depozita koji odražava naplate iz depozita, po mogućnosti putem odjeljka Poruke u aplikaciji Moji Najmovi. (Predložak dokumenta možete pronaći u odjeljku "Dokumenti" vašeg profila). 

Ako nije potrebno pokriti dodatne troškove, dužni ste vratiti depozit u roku od 14 dana nakon iseljenja stanara. Razdoblje povrata može se produljiti samo ako postoje dodatni troškovi i trebat će neko vrijeme za dobivanje informacija o točnim troškovima (npr. račun za popravak).

Budući da se plaćanje depozita u potpunosti obrađuje izvan Flatio, trebali biste dogovoriti sa stanarom kako će mu se depozit vratiti (u gotovini ili bankovnim prijenosom na račun stanara) u cijelosti ili djelomično (ovisno o tome je li bilo štete na nekretnini) i izvršiti uplatu.

Napominjemo da ako odaberete bankovni prijenos umjesto gotovinskog plaćanja, trebat ćete zatražiti podatke o računu od stanara.

Je li ovaj članak bio koristan?